Vacature Ambulant Begeleider Woonlocatie

Ambulant Begeleider Woonlocatie in Haarlem

Ambulant Begeleider Woonlocatie

Werkvelden / Deelnemers / Clienten / Professionals / Expertisecentrum / Over perMens / Nieuws / Vacatures / Werken

Ambulant Begeleider Woonlocatie

24-32 uur uur | Amsterdam Noord

Help jij graag mensen de regie over hun leven weer terug te krijgen? Ben je open-minded, creatief en daadkrachtig? Solliciteer dan als ambulant begeleider op een van onze woonlocaties.

Op de woonlocaties van perMens wonen mensen die vanwege een roerige jeugd, psychische of psychiatrische problemen, verslaving en/of een verstandelijke beperking moeite hebben om hun leven op de rit te krijgen of te houden.

Sommige bewoners hebben langdurige zorg met verblijf nodig vanwege chronische geestelijk gezondheidsproblemen (Wlz), andere bewoners wonen voor korte of langere tijd beschermd.

Veel bewoners zijn dakloos geweest en hebben via perMens voor het eerst weer een eigen woonplek. Als ambulant begeleider zet jij je in voor deze bewoners.

Wat ga je doen?

• Je begeleidt bewoners richting een zo zelfstandig mogelijk leven.
• Je creëert stabiliteit voor bewoners die langdurig in de woonvoorziening verblijven. Daarbij laat je de bewoner zelf regie nemen en zijn of haar eigen doelen bepalen.
• Je stelt samen met de bewoner een begeleidingsplan op. Voor de ene bewoner is het doel een stabiel leven leiden op de woonlocatie. Voor de andere bewoner is dat doorstromen naar een woning in de wijk.
• Je monitort de bewoner wekelijks met de zorgcoördinator. Je trekt aan de bel wanneer een traject niet passend is of wanneer de veiligheid van de bewoner of andere betrokkenen in het geding is.
• Je maakt gebruik van de sociale kaart en faciliteiten in de wijk, zoals de buurthuizen, dagbesteding en buurtcirkels.
• Je stemt af met andere betrokken hulpverleners, behandelaars en (gemeentelijke) instanties, de wijkagent, buren en het netwerk.
• Je biedt ook wachtlijstbegeleiding: je houdt contact met bewoners die op de wachtlijst staan voor een locatie.

Als ambulant hulpverlener werk je veel één-op-één met de bewoners, maar je staat er niet alleen voor. Je werkt samen met je teamleden en wordt ondersteund door collega's op ons Centraal Bureau. Je krijgt intervisie en volgt trainingen.

Daarnaast heb je natuurlijk contact met netwerkpartners, zoals de GGZ, de wijkagent, maar ook met het netwerk van de bewoner en buurtbewoners.

Je gaat werken op onze woonlocatie Scheurleerweg.

Je collega's zijn ambulant begeleiders, ondersteunend begeleiders, een verzorgende IG, een gedragsdeskundige, een zorgcoördinator, collega's van de dagbesteding en een teamleider.

Wie ben jij?

Onze bewoners lopen vanwege allerlei redenen vast in het leven. Werken met hen vraagt dus om creativiteit, flexibiliteit en doorzettingsvermogen. Maar ook om humor en relativeringsvermogen.

Dit vinden wij en onze bewoners belangrijk:

• Je hebt minimaal een afgeronde mbo-4 opleiding richting sociaal werk.
• Je bent betrokken en komt op voor de bewoner.
• Je doet wat nodig is, ook als dat soms buiten de kaders valt.
• Je hebt een praktische no-nonsens mentaliteit.
• Je weet van aanpakken en functioneert ook onder druk.
• Je bent positief ingesteld, kijkt naar wat wel kan en kunt je goed aanpassen aan veranderende omstandigheden.
• Je staat stevig in je schoenen en geeft je grenzen aan.
• Je reflecteert op je eigen handelen en durft je kwetsbaar op te stellen.
• Contact leggen en houden met organisaties, hulpverleners, collega's en het netwerk van de bewoner gaat je goed af. Je hebt oog voor ieders belangen en communiceert open en helder.
• Je hebt bij voorkeur werkervaring met (jong)volwassenen met psychiatrische en/of verslavingsproblemen.
• Je hebt kennis van of wil je ontwikkelen op het gebied van diverse psychische en psychiatrische problematiek.
• Je kunt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) overhandigen.

Wat bieden wij jou?

• Een zelfstandige functie met veel vrijheid en verantwoordelijkheid;
• Een salaris conform de cao Sociaal Werk vanaf 1 juli 2024 schaal 8 met een salaris van minimaal € 3.319,- en maximaal € 4.729- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uur);
• Doorlopende intervisie onder leiding van onze eigen intervisiebegeleiders;
• Ruimte om je te blijven ontwikkelen door toegang tot het perMens Expertisecentrum en perMens ontwikkelacademie met vakinhoudelijke trainingen en de GGZ Ecademy met ongeveer 150 e-learnings;
• Een smartphone en laptop;
• Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit staat gelijk aan ongeveer twee maandsalarissen. In dit budget zit het vakantiegeld (8%) en een dertiende maand. Je kunt dit laten uitkeren, maar ook gebruiken voor het kopen van extra verlof of opleidingsdoeleinden.
• Opbouw van een loopbaanbudget (LBB) door maandelijkse inleg van 1,5% van je salaris. Dit budget kun je inzetten voor je loopbaan en je duurzame inzetbaarheid, zoals opleidingen, aanschaf van een laptop voor privégebruik en/of een sportabonnement.
• Vitaliteitsdagen (afhankelijk van je leeftijd);

Bij perMens geloven we in doorgroei binnen de organisatie. We stimuleren jouw ontwikkeling van nieuwe vaardigheden. Met je leidinggevende bespreek je je ambities en mogelijkheden om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

perMens ondersteunt jongeren, volwassenen en gezinnen die door meerdere problemen vastlopen. Samen kijken we wat nodig is om het leven weer op de rit te krijgen.

Werken bij perMens betekent werken voor de samenleving, in een organisatie met korte lijnen en veel slagkracht. Dat betekent dat je de vrijheid hebt - en veel kansen krijgt - om te doen en te ontwikkelen wat nodig is voor mensen in kwetsbare situaties.

We hebben een lange geschiedenis en veel expertise en vakmanschap in huis. Daarnaast ontwikkelt perMens zich continu door maatschappelijk actie-onderzoek en innovatie.

Wil je meer informatie over de functie, het team of over perMens? Neem gerust contact op. Bel of mail met de teamleider Anouar El Kouaa op of via .

Dit kan tot 23 juni 2024.

Daarna hoor je zo snel mogelijk van ons.

over perMens + werken bij - Missie kernwaarden / / css in advanced

We werken op basis van vier kernwaarden

Filter op werkveld

Inloop dak- en thuisloze jongeren

Team Dak- en thuisloze jongeren

In Ambulant Begeleider Woonlocatie vind je:


Ambulant Begeleider Woonlocatie!

Motivatiebrief


Je gegevens worden eenmalig verstuurd via e-mail naar de contactpersoon van deze vacature.

Solliciteer

Gerelateerde nieuwsberichten:

Expertisecentrum

perMens expertisecentrum

Het expertisecentrum van perMens biedt trainingen, doet onderzoek, publiceert en zet maatschappelijke issues op de agenda.

Actieonderzoek door perMens

Bij perMens doen we veel actie-onderzoek, in en samen met de praktijk. De kennis die we opdoen geeft inzicht in sociale problematiek en draagt bij aan betere zorg en ondersteuning.

Trainingen van perMens voor professionals

Trainingen geven we aan professionals in het sociaal domein en andere geïnteresseerden.

Expertise nodig?

Onze expertise delen we met lokale en landelijke overheid, met partners, professionals en publiek.

Zoek je een expert voor een lezing, interview of achtergrond- informatie? Heb je advies nodig over maatschappelijke issues? Zoek je een training?



Functie:ambulant begeleider woonlocatie
Startdatum:10-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:3319 – 4729
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met perMens via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Hillegomkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de hillegomkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures hillegom
  2. Ambulant Begeleider Woonlocatie perMens 10-06-2024

Bekijk ook andere vacatures