Vacature Servicedesk Medewerker

Servicedesk Medewerker in Haarlem

Lees er hier alles over en wat dit voor jou betekent.

Bibliotheek Zuid Kennemerland

Servicedesk Medewerker

De Bibliotheek Zuid-Kennemerland is per direct op zoek naar een SERVICEDESK MEDEWERKER voor 32-36 uur per week.

Als jij service gericht en technisch bent en je graag wilt ontwikkelen, dan zijn wij op zoek naar jou. In deze rol binnen de maatschappelijke organisatie die de Bibliotheek is, ben je het eerste aanspreekpunt voor je collega's. Daarnaast lever je essentiële ondersteuning bij IT-gerelateerde vragen en problemen zodat medewerkers én bezoekers optimaal gebruik kunnen maken van onze (digitale) werkomgeving en diensten.

Het team

Het team Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het organiseren van de informatievoorziening van onze 10 bibliotheken. Naast de ondersteuning van medewerkers richt het team zich bij het gebruik van applicaties ook op de gewenste veranderingen van informatiestromen en processen. Functioneel Beheer managet de contracten met leveranciers, bewaakt het kwaliteitsniveau van de businessapplicaties en geeft advies aan het MT voor verbeteringen en optimalisatie in de informatievoorziening.
Het technische ICT-beheer van de werkplekken, netwerk en het serverpark is uitbesteed. Ook worden de meeste businessapplicaties en diensten geleverd vanuit de Cloud. De belangrijkste zijn:


  • Microsoft 365: KA, Teams, SharePoint, etc.
  • Bibliotheeksysteem: VSmart (Axiell)
  • Zelfservicesystemen: inname en uitgifte bibliotheekmaterialen (EKZ)
  • Publiekswerkplekken: slimme werkplekken i.c.m. Easy account Plus (XAFAX)
  • Financieel, HRM en planningssysteem: (Matt)
  • Servicedesk tooling: Customer Services (Microsoft)
  • Customer Relationship management (CRM): Dynamics (Microsoft)

Wat je gaat doen

  • Beheren van inkomende supportverzoeken via telefoon, e-mail of ticketingsysteem
  • Onderzoeken en oplossen van algemene technische problemen op het gebied van software, hardware en netwerken
  • Doorzetten van complexe vragen en problemen naar de functioneel beheerders of leveranciers
  • Proactief monitoren van opvolging van de afhandeling van vragen en problemen en, indien nodig, nabellen/afsluiten
  • Documenteren van incidenten, oplossingen en procedures voor kennisoverdracht en verbetering van de Servicedesk
  • Leveren van uitstekende service en het zorgen voor een positieve ervaring bij elk contact
  • Medewerkers begeleiden bij het gebruik van (nieuwe) hard- en software

Gewenste vaardigheden en kwalificaties

  • MBO niveau 4 werk- en denkniveau, bij voorkeur in een IT-gerelateerd vakgebied
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
  • Dienstverlenende instelling en het vermogen om effectief te communiceren met diverse stakeholders
  • Probleemoplossend vermogen en het vermogen om snel te leren en zich aan te passen aan nieuwe technologieën
  • Ervaring met het gebruik van MS 365, servicedesksoftware, ticketingsysteem of proces denken is een pluspunt

Wat wij bieden

  • Een dynamische werkomgeving waarin jouw groei en ontwikkeling centraal staan
  • Mogelijkheden voor training en certificering om jouw vaardigheden uit te breiden
  • Arbeidsvoorwaarden en een salaris conform de CAO voor Bibliotheken in schaal 6; afhankelijk van je ervaring komt dit uit tussen 2.318,- en 3.114,- met per juli 2024 4% CAO stijging in het vooruitzicht
  • Naast 8% vakantiegeld ook een eindejaarsuitkering van 4,5%
  • Een hecht team van professionals om mee samen te werken en van te leren

De organisatie: De Bibliotheek Zuid-Kennemerland

Steeds meer mensen weten de Bibliotheek Zuid-Kennemerland te vinden om te lezen, te studeren en elkaar te ontmoeten. De Bibliotheek is motor van een vaardige samenleving en een plek waar iedereen welkom is en waar je 'samen jezelf kunt zijn'. Of je nu wilt lezen voor je plezier, of wilt leren, voor inspiratie, een vraag of een ontmoeting komt. Het is een plek waar je antwoorden vindt en waar je jezelf kunt ontwikkelen. Of je nu komt om boeken te lenen, te studeren of te werken, mensen te ontmoeten of kennis te halen of te delen: bij de Bibliotheek Zuid-Kennemerland kan het! De Bibliotheek Zuid-Kennemerland is actief in de gemeenten Bloemendaal, Haarlem, Heemstede, Hillegom, Bennebroek, Vogelenzang en Zandvoort.

Informatie & solliciteren

Voor meer informatie kan je contact opnemen met , : . Je kan ook meteen solliciteren door je motivatiebrief en je curriculum vitae aan te leveren via: .



Functie:servicedesk medewerker
Startdatum:17-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:2318 – 3114
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Bibliotheek Zuid-Kennemerland via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Hillegomkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de hillegomkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures hillegom
  2. Servicedesk Medewerker Bibliotheek Zuid-Kennemerland 17-05-2024

Bekijk ook andere vacatures